úterý 17. března 2015

Michal Viewegh - Můj život po životě



Pokud hledáte nenáročnou knihu, která se dá přečíst jedním dechem, jste na správné adrese. Michal Viewegh v této knize popisuje období, kdy prodělal velké zdravotní komplikace, které také vedly k jeho psychickým problémům.


Mistr pera zde líčí jednotlivé dny takřka od rána do večera. Jedná se spíše o sledy myšlenek, nežli o  nějaký souvislý smysluplný děj. Vybarvuje čtenářům své pocity bezmoci a méněcennosti. Seznámí Vás také, ač jen přes řádky, se svou manželkou a dětmi, proniknete do jeho domu a dalších míst, která jsou Vieweghovi blízká. 
Kniha je psaná jednoduchými větami a autor zde také nešetří sprostými slovy, to ale dodává knize tu správnou šťávu. Mě zklamalo pouze to, že kniha nebyla rozsáhlejší, čtenáře by jistě potěšilo,kdyby některé situace byly popsány barvitěji.

Od této knihy jsem očekávala, že se bude jednat o "ufňukané" klišé, ale byla jsem mile překvapená a dokonce jsem se nad knihou i pousmívala. Avšak nenašla jsem v knize nic nad čím bych se mohla trochu pozastavit a zamyslet, a to mi trochu chybělo.

Když bych měla knihu zhodnotit jako ve škole, dala bych za 2.


Žádné komentáře:

Okomentovat